Hírek
2022. Január 28. 09:02, péntek |
Életmód
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Leginkább mobiltelefonról olvasnak híreket az emberek
A 15 és 40 év közöttiek csaknem száz százaléka internetezik Magyarországon, de a 75 év felettiek közül csak kevesen; az emberek leginkább mobiltelefonról olvasnak híreket
- derült ki egy új felmérésből, amelynek eredményeit csütörtökön közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága az MTI-vel.
A hatóság médiatanácsa által elfogadott - a Digitális Közönségmérési Tanács megbízásából a Gemius Hungary által készített - kutatás az online médiumok piacáról és felhasználóiról készült, és 2021 negyedik negyedévét vizsgálta.
A korcsoportok szerinti bontásból kiderül, hogy a körülbelül egymilliós Z-generáció (15-24 évesek) és a mintegy kétmilliós Y-generáció (25-40 évesek) csaknem 100 százaléka internetezik. A 2,36 milliós X-generáció (41-56 évesek) esetében ez az arány mintegy 86 százalékos, míg a 2,2 milliós "baby boomereknél" (57-75 évesek) közel 62 százalékos - írták, hozzátéve, a 76 évnél idősebbek körében, akik körülbelül 740 ezren vannak, nagyon alacsony az internetezők aránya: csupán 6,5 százalék.
Kitértek arra is, hogy a legtöbben magazinokat és híroldalakat olvastak a vizsgált három hónapban. Mindkét típusú felület körülbelül 5,5 milliós "elérést generált", bár a híreket átlagban csaknem kétszer annyi ideig olvasták az emberek, mint a magazinokat: előbbit körülbelül négy, az utóbbit két percig - írták.
Az ilyen típusú oldalakat szinte 100 százalékban mobiltelefonról látogatták, az otthoni és munkahelyi számítógépek esetén azonban ez az arány változó: a magazinokat inkább otthon, a híreket inkább a munkahelyen olvasták az emberek. Mindkét esetben hétköznap többet böngészték ezeket az oldalakat, mint hétvégén - fűzték hozzá.
A negyedév összesített adatai szerint a legnépszerűbb weboldal a 24.hu volt, amely több mint 4,5 millió belföldi internetezőt ért el. A második és harmadik helyen az Index.hu és az Origo.hu következett, 4 milliónál több is látogatóval - közölte az NMHH.
A legmagasabb átlagos napi elérése a Blikk.hu-nak volt csaknem 900 ezer felhasználóval, míg a 24.hu és az Index.hu is éppen átlépte a 800 ezret.
A legtöbb időt, átlagban 42 másodpercet az Index.hu-n töltötték az emberek, a 24.hu-n és az Origo.hu-n pedig 20, illetve 19 másodpercet - jelezték.
Közölték azt is, tavaly 6,75 millió regisztrált felhasználója volt a Facebooknak és 2,59 millió az Instagramnak Magyarországon; ez a lakosság 69, illetve 26 százaléka.
A Facebookon a legtöbben, csaknem 1,2 millióan a Nosalty.hu-t követték, körülbelül 900 ezren a 24.hu-t és 800 ezren az NLC.hu-t.
A televíziók közül a legnagyobb követőbázisa az ATV-nek van - körülbelül 550 ezer -, ezt a TV2 követi körülbelül 350 ezer fővel. A rádiók közül a Rádió 1 jár az élen 720 ezer követővel, a második legnépszerűbb a Retro Rádió kevesebb mint ennek felével, 310 ezerrel. A legtöbb rádió a 100 ezer követőt sem éri el - áll a közleményben.
Ezek érdekelhetnek még
2024. December 22. 08:54, vasárnap | Életmód
Nyolcszáz hátrányos helyzetű gyereket láttak vendégül a Parlamentben szombaton
2024. December 20. 07:48, péntek | Életmód
Paloznaki Jazzpiknik: Zaz és a Kennedy Administration is fellép 2025-ben
A dzsessz és a soul francia királynője, Zaz, valamint a brooiklyni székhelyű zenei projekt, a Kennedy Administration is koncertet ad a jövő évi Paloznaki jazzpikniken - jelentették be csütörtökön a szervezők.
2024. December 19. 08:03, csütörtök | Életmód
A két ünnep között is nyitva tartanak az áldozatsegítő központok
A két ünnep között is nyitva tartanak az áldozatsegítő központok országszerte, vagyis az állam segít mindenkinek, aki bajba kerül -
2024. December 19. 08:01, csütörtök | Életmód
Karácsonykor ismét mozikban a Hugó, a víziló! című klasszikus rajzfilm
December 26-ától újra látható lesz a magyarországi mozikban a Hugó, a víziló című rajzfilm, amely jövőre lesz 50 éves – tájékoztatta az MTI-t a filmet bemutató Pannónia Entertainment.